Mòduls
· Inici
· Calendari
· Diari usuaris
· El teu compte
· Enciclopèdia
· Enllaços web
· Fòrums
· Fases lunars
· Galeria imatges
· Missatges Privats

Esdeveniments del mes
<
Setembre 2010
>
DgDlDmDmcDjDvDs

1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Temps
El temps avui:

Fases lunars
Fase lunar actual

Fases lunars 2010

Sessió
Nom d'usuari

Contrasenya

Codi de seguretat: Codi de seguretat
Escriu el codi de seguretat

¿Encara no tens un compte? Pots crear-te una. Com a usuari registrat podràs accedir a seccions determinades restringides , i rebre missatges personalitzats.

Informació

Subvencionat per associació Leader Illa de Menorca

Valida HTML 4.01!

Valida CSS!

HortiFeina :: Veure tema - Conills
FAQ
FAQ
Cercar
Cercar
Llista de membres
Llista de membres
Grups d'usuaris
Grups d'usuaris
Iniciar sessió
Iniciar sessió
Inicia una sessió per veure els teus missatges privats
Inicia una sessió per veure els teus missatges privats
Índex del fòrum d'HortiFeina » Dubtes, idees i suggeriments

Publicar un tema nou   Respondre al tema
Conills
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
Rafel
Invitado
Invitado

Registrat: Aug 08, 2009
Missatges: 4

MissatgePublicat: Dmc Ago 12, 2009 2:21 am    Assumpte: Conills Respondre citant

Hola a tots! Som en Rafel, un menorquí resident a Mallorca. Fa un parell de mesos vaig descobrir aquesta web(enhorabona en es creadors, és una passada) i boni cada dia hi entr per aprendre coses noves. Gràcies a tots!
Vivim al camp, a foravila que diuen aquí, i fa un parell d'anys vam fer un hortet (a ca meva mon pare sempre en solia fer) i tot va anar molt bé fins que ses cabres des vesí me van fer net s'hort i sa il·lusió.
Enguany volia tornar a començar a fer hort en un altra trosset que tenim, però ara tenc por que no siguin es conills es qui no em deixin ni tan sols créixer ses plantes. Havia pensat en tancar-ho tot amb reixa metàl·lica però s'altre dia en vaig veure un que fogia correns de ca nostra i escalava es tancat com un qui no fa res.
Així idò sa meva pregunta és si qualcú coneix qualque sistema que els mantengui enfora de s'hort.
Salut!
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
ernest
Administrador
Administrador

Registrat: Mar 07, 2006
Missatges: 108

MissatgePublicat: Dj Ago 13, 2009 4:34 am    Assumpte: Respondre citant

Gràcies, Rafel, per les teves lloances. Feim el que podem.
Si has anat al cercador veuràs que tenc el mateix problema i que ningú no em va donar solucions. Potser no n'hi hagi. Et diré el que m'han dit:
1.- Esquitxar les sembres amb merda de ca amb aigua. Funciona però Quina feineta! i si a més la collita ja és aprop quina poca gana!
2.- Posar al costat de les plantes cabells humans. Sembla que l'olor els faci fugir.
3.- Si fas un tancat i deixes un pas estret per baix de la tela metàl·lica, els conills entren i surten sempre per allà mateix. Pots posar-hi un fil de ferro amb baga que corri per agafal-los pel coll, potser coneguis la llosa de parany que ben psada amb un tomàtic o un tros de monyaco fa bo.
Trobaràs les imatges de la llosa de parany a aquesta pàgina. Empra el cercador dels foros i mira les galeries.
Ara ve feina per a tu. Investiga com es feien les casetes amb forat per caçar conills mascles a Mallorca. A Menorca no n'he vist mai però el sistema és molt enginyós. Açò sí has de tenir una femella d'esquer. No et vull dir més, fes la cerca i explica com ho fan (potser estiguin prohibides així és que et costarà pagar algun cafè a algun mallorquí experimentat). Quan ho hagis esbrinat ens ho contes en aquest forum Val?
Tornar a dalt
Rafel
Invitado
Invitado

MissatgePublicat: Dv Ago 14, 2009 5:06 pm    Assumpte: Respondre citant

Moltes gràcies per sa teva informació Ernest. Sa veritat és que no l'havia vist en es teu missatge sobre sa plaga de conills, com tampoc no havia emprat es cercador, jeje, no l'havia descobert.
Intentaré seguir es teus consells. Amb es cabells no hi haurà problema, però lo de sa merda de ca... amb ses lletugues, bledes, etc no se si ho provaré, amb ets altres planters sí, segur que no me costarà gaire fer que es meus cans col·laborin.

De sa llosa de parany n'havia sentit xerrar i fins i tot m'havien explicat com funciona però no n'havia vista cap mai. Ses imatges ajuden molt.

Me pos en marxa per cercar informació sobre sa caseta amb forat per caçar conills. En es poble que visc hi ha molta tradició de caça, avam que en puc treure.

Salut i gràcies!
Tornar a dalt
Rafel
Invitado
Invitado

MissatgePublicat: Dm Ago 25, 2009 1:31 am    Assumpte: Respondre citant

Bones! Ja he trobat un poc d'informació sobre es tema de ses casetes amb forat per caçar conills. S'altre dia vaig estar sopant amb un caçador veterà i experimentat. Quan li vaig demanar sobre el tema el primer que me va dir es que això abans s'emprava molt però que es va declarar il·legal i que per tant no em recomanava utilitzar aquest sistema. De totes formes me va dir que sen feien de diferents tipus:

1- Amb conilla com esquer:
1.1.- Dins una caseta es posa una conilla lligada o bé en un compartiment separat de la resta de la caseta amb una reixa. Es deixa un pas obert des de defora que fa que quan el mascle entri activi el mecanisme que deixa la porta tancada. El conill quan veu, o sent l'olor de la famella no es pot resistir a satisfer els seus instints més bàsics i.. zas!, caçat!És ben bé el mateix funcionament que s'empre per caçar rates grosses.
1.2.- El mateix sistema canviant la forma d'entrar a la casa. Es fa servir un pas com es que 'empren es se nances per pescar morenes. Es conill una volta e és dins no sap sortir.

2- Els mateixos sistemes anteriors però canviant la conilla per menjar. És més pràctic perquè no has d'anar amunt i avall amb sa conilla però has d'utilitzar un esquer que atregui més l'atenció del conill del que ho fan les herbes o planters tendres que l'enrevolten.

Arribats en aquest punt sa meva pregunta va ser, si enlloc d'utilitzar una conilla com esquer es podia utilitzar un conill obtenint es mateixos resultats o semblants. La raó de la pregunta és que si aconseguim controlar les famelles aconseguirem regular l'índex de natalitat de la zona i per tant hi haurà menys possibilitats de que me devorin s'hort. El cas és que no m'ho va saber contestar i ara trasllat sa pregunta en aquest forum per veure si cualcú me pot donar una resposta.
Bé no sé si a Menorca s'empra es mateix sistema, o si no era exactament açò lo que me demanaves Ernest, si no ho és puc seguir pagant cafès, jejeje.
Salut i gràcies!
Tornar a dalt
ernest
Administrador
Administrador

Registrat: Mar 07, 2006
Missatges: 108

MissatgePublicat: Dm Set 15, 2009 3:45 am    Assumpte: Respondre citant

Em pens, Rafel, que les conilles no vindran. No conec molt el comportament d'aquesta espècie però tenc entès que com molts d'altres rossegadors, la femella ovula quan se li apropa el mascle i li fa cosetes. Açò vol dir que els mascles estan preparats per trobar les femelles, les femelles en canvi no tenen un zel que les faci cercar mascle com altres espècies de mamífer. Em pens que els mallorquins posaven femelles a les seves trampes.
Tornar a dalt
Rafel
Invitado
Invitado

MissatgePublicat: Ds Set 19, 2009 7:32 pm    Assumpte: Respondre citant

Bones! Tens raó Ernest! Aquesta setmana mateix vaig rallar amb una persona que hi enten bastant de conills i me va dir que amb un mascle no en caçaria cap de femella. En canvi amb una famella passa tot el contrari.
Ja me semblava que si se m'havia passat pes cap aquesta idea a jo que no en sé gaire d'aquestes coses, ja se li hauria passat pes cap a qualcú altre més experimentat. Bé, hauré de seguir estudiant es sistema. De totes formes ara s'ha obert sa veda des conills i de dijous a diumenge tenim ca nostra envoltada de caçadors que me faran sa feina un poc més fàcil. Es mal és que si no vaig viu no en podré menjar cap, jejeje.

Salut i gràcies!
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del fòrum d'HortiFeina » Dubtes, idees i suggeriments Totes les hores són GMT + 10 hores
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum