¿Encara no tens un compte? Pots crear-te una. Com a usuari registrat podràs accedir a seccions determinades restringides , i rebre missatges personalitzats.
Publicat: Dm Set 15, 2009 4:02 am Assumpte: Lleguminoses
Hola a tothom. Avui capvespre llaurava (per fi ha plogut) i mirant s'hort m'he plantejat el següent. Sa meva dona i jo tenim s'hort dividit en tres zones rotatives: una zona per a l'estivada, una per als cultius d'hivern, i una que descansa a la qual s'hi sembrarà la següent estivada.
Es dubte que m'agradaria aclarir és si és possible sembrar en aquesta darrera zona qualque tipus de planta productora de nitrogen (segons tenc entès les lleguminoses són excel·lents) però que a més me serveixi per poder-la segar en verd durant l'hivern per alimentar es conills.
Existeix o és demanar massa?
Enhorabona una altra vegada per sa vostra web
Registrat: Aug 06, 2007 Missatges: 44 Ubicació: Ciutadella
Publicat: Dmc Set 16, 2009 12:55 am Assumpte:
Hola Vicent:
Lo de sembrar favet verd, o qualsevol abonu verd, o lleguminosa al lloc on has de sembrar l'estivaa de l'any qui ve, pot ser interesant perquè aporta nitrogen a la terra i per tant millorala seva qualitat. Peró...
A jo m'agrada anar llaurant tot s'hivern es tros d'estivada, vol un cuidat especial, sobretot si la teua ideea es regar lo mínim s'istiu. Per exemple, jo sembr melons de terra seca,es a dir, sense gota d'aigo més que sa qui cau del cel. I per aconseguir açò lo que defer es anar llaurant tot s'hivern a fi de que s'acumuli molta frescor i aigo devall la terra.
Per tant si tu sembres colca adob verd a l'hivern podràs llaurar are, antes de sembrar-lo però no més, fins el més de febre quan el seguis.
No crec que pases gaire cosa si no llauresis tant, no s'acomularia tanta aigo, hauries de regar més l'istiu...
Nose, prova-ho a un troset, sembres d'adob verd la meitat d'aquí on fies sembrar melons, per exemple, i a s'istiu supos que en notaràs sa diferencia, i mos ho comuniques. Sa terra serà més rica en nitrogen, però no tindrà tanta frescor. SUPOS.
Gràcies Lau per sa teva resposta. T'explic. Sa veritat es que sa terra que tenim a s'hort no és sa més adequada per sembrar a la seca així que ja l'havia "engreixat" altres vegades sembrant-la de favet. És problema rau en que als conills no els ha agradat massa per no dir gens. Per açò cercava una combinació que nio tan sols sé si és possible. De totes maneres guard sa teva resposta com una de ses possibles solucions que adoptaré. Ja t'ho aniré contant. Gràcies altra vegada.
Has de sembrar alfals, Vicent. Lleguminosa que agrada molt als conills. Alerta! també agrada als cavalls i a tot herbívor conegut. Faràs uns conillots grossos i grassos amb l'alfals. També va bé versim però és més d'estiu.
Ja la tenim! Ernest ja estava ben decidit a sembrar alfals, però ara he trobat informacions que alerten de les quantitats de cianur que conte. Lògicament una dieta basada en gran part per alfals podria provocar una intoxicació als meus conills (llavors vindria a mi, o tansols es trobaria al seu fetge?).
Així i tot he llegit en una d'aquestes informacions que sembla ser que només conté cianur al començament des desenvolupament de sa planta.
No passis tanta pena pel cianur, Vicent. És ver que és a alguns vegetals que ho empren com a defensa per no ser menjats. També és a l'aire expirat pels humans.
El cianur és un ió de Carboni i nitrògen fortament enllaçats, com tota aquesta química la seva toxicitat depèn de la concentració. No és prudent menjar un punyat d'ametlles amargues: et podries morir. Però no passa res si en tastes una. A més, l'escopiras! Aquesta és la meravella de l'evolució. Esteim adaptats per rebutjar sabors d'alguns tòxics: el cianur n'és un.
Si els conills no es moren (certific que no es moren menjant alfals!) no et moriràs tu menjant conills, no passis pena. N'hauries de menjar molts de conills en un panxó per a morir per ingesta del cianur contingut en ells, i si arribassis a menjar-los moriries d'explosió de ventrell. Es Clar!.
Tenim alguns sistemes d'eliminació de petites quantitats de cianur, el metabolisme d'alguns composts de sofre ajuden a que el poguem orinar.
De totes maneres i amb l'excés de zel que demostres, si no els vols donar alfals als conills, sembra enclóver. De l'enclóver no trobaràs tanta cosa al cercador de google.
Salut
Moltes gràcies Ernest. ¿Ser zelós és bo, no; si tenim per zel "Cura eficaç que una persona posa en el compliment de les seves obligacions"? Jeje.
De totes maneres sembraré alfals.
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum