Mòduls
· Inici
· Calendari
· Diari usuaris
· El teu compte
· Enciclopèdia
· Enllaços web
· Fòrums
· Fases lunars
· Galeria imatges
· Missatges Privats

Esdeveniments del mes
<
Setembre 2010
>
DgDlDmDmcDjDvDs

1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Temps
El temps avui:

Fases lunars
Fase lunar actual

Fases lunars 2010

Sessió
Nom d'usuari

Contrasenya

Codi de seguretat: Codi de seguretat
Escriu el codi de seguretat

¿Encara no tens un compte? Pots crear-te una. Com a usuari registrat podràs accedir a seccions determinades restringides , i rebre missatges personalitzats.

Informació

Subvencionat per associació Leader Illa de Menorca

Valida HTML 4.01!

Valida CSS!

HortiFeina :: Veure tema - denti de lleó
FAQ
FAQ
Cercar
Cercar
Llista de membres
Llista de membres
Grups d'usuaris
Grups d'usuaris
Iniciar sessió
Iniciar sessió
Inicia una sessió per veure els teus missatges privats
Inicia una sessió per veure els teus missatges privats
Índex del fòrum d'HortiFeina » Dubtes, idees i suggeriments

Publicar un tema nou   Respondre al tema
denti de lleó
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
ismael
Invitado
Invitado

Registrat: Oct 13, 2007
Missatges: 40

MissatgePublicat: Dm Des 15, 2009 4:48 am    Assumpte: denti de lleó Respondre citant

hola amics: en el meu hort tinc molts "denti de lleó" . m'interessa aquesta planta com complement en les amanides i com infuciones però fa uns mesos em van comentar que hi ha diverses varietats !! Es poden menjar totes ?? hi ha alguna particularment indicada com medicinal ? com es reconeixen ? gràcies des de ja.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email
ernest
Administrador
Administrador

Registrat: Mar 07, 2006
Missatges: 108

MissatgePublicat: Dmc Des 16, 2009 10:31 pm    Assumpte: Respondre citant

Alerta Ismael, no tot el que sembla "diente de León" ho és en realitat. De fet el que em sembla que deus tenir són dues plante4s de la mateixa família que que s'hi assemblen molt: la primera és el queixal de vella , és la més freqüent. Es pot menjar en ensalades i en truita però, com totes les verdures de color verd fosc, a l'hivern contenen molts de nitrats. has de mirar de rentar-los en aigua abundant molt tallats perquè pels talls els nitrats passin a l'aigua de rentat si és que els has de menjar crus. També els has de bullir i tirar l'aigua d'escaldat si els menges cuits. També pots haver confós el Diente de León amb l'Urospermum, una planta mot semblant que no tec notícia que a Menorca la mengem. No se si el diente de León que jo he menjat per la península sigui present a la nostra flora. Per tant, envia foto i t'intentaré identificar les plantes de què parles o, de moment, pren les mesures que t'he indicat per al queixal de vella i no mengis per ara l'urospermum.
Salut
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Gimneta
Invitado
Invitado

Registrat: Jul 15, 2009
Missatges: 18
Ubicació: Serra Morena, Maó

MissatgePublicat: Dj Des 17, 2009 6:55 pm    Assumpte: Respondre citant

Corregeix-me si vaig errat, ses fotos de vegades enganen,
crec Ernest que sa planta que has menjat a sa península es aquesta (diente de león, peninsular):
http://herbarivirtual.uib.es/cat-med/especie/6967.html

i sa que aquí tenim, i sembla que es menja, es aquesta altra (pixallits o dent de lleó):
http://herbarivirtual.uib.es/cat-med/especie/6051.html

Sobre es urospermum sembla que en tenim dues castes i no diu res de que siguin comestibles:
http://herbarivirtual.uib.es/cat-med/especie/4644.html
http://herbarivirtual.uib.es/cat-med/especie/4275.html

No n'he sabut tobar més, però si sabeu es nom científic o un altre nom comú de plantes parescudes, podeu cercar-hi.

Salut i una abraçada
Tornar a dalt
ernest
Administrador
Administrador

MissatgePublicat: Dj Des 17, 2009 10:13 pm    Assumpte: Respondre citant

Bona feina Ismael,
ho has trobat tot. Resumint: El taraxacum és el que trobareu a Menorca. Aquí no li deim pixallit. El seu nom menorquí és "queixal de vella" i si el rentes com et vaig dir el podràs menjar i és ben bo. Alerta sempre amb els nitrats que contenen les verdures color verd-fosc a l'hivern si les menges sense deixar en remull després d'haver-les tallat. Amb aquesta simple operació elimines més de la meitat dels nitrats que conté la planta.
El diente de leon de la península, aquí no l'he trobat mai, en tot cas no us deixeu confondre amb el nom que posa la fitxa NO ÉS el lletsó. El lletsó és una altra planta de la mateixa familia, però més gros i amb una altra distribució de la tija i branques secundàries.
Els urospermums (els de les dues fitxes) sí que són a Menorca, però no sé que mai s'hagin menjat. Jo els don als conills i no en fan gaire festa. Si alguna vegada he tastat la mà després de segar-ne (per xuclar un tallet amb la falç) el sabor que hi trob és amargant, molt amargant.
Com tu dius les fotos poden provocar confusions, però en aquest cas són molt clares, el que no està gens bé són els noms que posen les fitxes de l'herbari, pens que no hi figura el nom popular mirat des de la nomenclatura de Menorca.
Tornar a dalt
Gimneta
Invitado
Invitado

Registrat: Jul 15, 2009
Missatges: 18
Ubicació: Serra Morena, Maó

MissatgePublicat: Dj Des 17, 2009 11:29 pm    Assumpte: Respondre citant

Gràcies Ernest, jo no som n'Ismael, en veritat em dic Borja, però no passa res. Açò ho feim entre tots.

Tens raó que no surten es noms que noltros li donam, miraré d'informar-los, però encara no sé com. Ojos Movidos

Per cert, un des noms comuns des urospermum és precisament:Amargot, jeje. Ala idò no el tasteu amics.

Salut a tothom
Tornar a dalt
ismael
Invitado
Invitado

MissatgePublicat: Ds Des 19, 2009 7:52 pm    Assumpte: dint de lleo Respondre citant

hola amics: Gràcies per les respostes i comentaris. quan pugui enviés fotos per a quedar-me segur del que faig... pel amargor no hi ha problema, he provat uns trocitos i estan molt bons. Ara els pondre en remull atenent als consells de ernest... moltes gràcies i bon profit...
Tornar a dalt
ismael
Invitado
Invitado

MissatgePublicat: Dmc Des 23, 2009 3:57 am    Assumpte: dent de leon Respondre citant

hola ernest. li he enviat algunes fotos de la dent de leon "Taraxacum vulgare"(segons una web) que jo tinc, a veure que opines. Espero ell les rebi i pugui manar-te-les o incloure-les en el forum per a tots. gràcies
Tornar a dalt
rodri
Administrador
Administrador

Registrat: Mar 06, 2006
Missatges: 15
Ubicació: Sant Lluis

MissatgePublicat: Dmc Des 23, 2009 7:42 am    Assumpte: fotos Respondre citant

Hola Ismael, aqui tens ses fotos que m'has enviat:

Tornar a dalt
ernest
Administrador
Administrador

MissatgePublicat: Dv Des 25, 2009 3:08 am    Assumpte: Respondre citant

Les dues fotos de baix, són taraxacum. Són el nostre estimat "queixal de vella" a casa l'hem menjat en truita i en ensalada, el seu sabor amarg és comparable al d'una endívia i a nosaltres ens agrada molt. M'imagin que fet en coquetes també ha de ser bo. Si coneixes alguna persona molt gran, segur que et dona unes quantes receptes de quan el menjaven a la guerra. De supervivents de la guerra civil en queden pocs, però a la postguerra a Menorca també van haver d'innovar la cuina de la misèria. Ara no, el menjam per gust i perquè té propietats, perquè és salvatge i no du conservants, colorants ni pesticides. Coses de la Història!
Les dues primeres fotos semblen testos vists de dalt i no són queixal de vella. A mi em recorden molt el diente de leon de la península. Tu sabràs on has trobat la llavor o el planter. Si no estàs segur, de moment espera. Quan faci la flor potser amb una altra foto et sabré dir si és urospermum
Salut i Bon Nadal. Una mica de queixal de vella anirà bé entre capó i gall d'indi no ho trobau?
Tornar a dalt
ismael
Invitado
Invitado

MissatgePublicat: Dv Des 25, 2009 7:59 am    Assumpte: dint de leon Respondre citant

Hola ernest : Em va alegrar moltíssim que reconeguessis les dues últimes ja que són les quals abunden en l'hort !!! (i que he estat menjant) Estan boníssimes. La primera va aparèixer en un test i creo que ve de "Mestral" que vaig comprar l'any passat. La conservaré de qualsevol manera però m'agrada molt que les altres siguin les quals es coneixen aqui. La flor és rodona i d'un groc ataronjat molt llarg la tija ja et manaré fotos. Moltes gràcies i que hagi unes bones festes i un millor any !!!
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del fòrum d'HortiFeina » Dubtes, idees i suggeriments Totes les hores són GMT + 10 hores
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum